пʼятницю, 17 листопада 2017 р.

Виховний захід на тему: «Палити чи не палити?»

Виховний захід на тему: «Палити чи не палити?»
Тютюн приносить шкоду тілу,
 руйнує розум, отупляє цілі нації.
О. де Бальзак
Вчитель:  Про шкоду паління говорять багато. Проте неспокій учених і лікарів,  
викликаний поширенням цієї згубної звички, росте, оскільки поки що значне число людей не вважає її за шкідливу для здоров’я. Отже, тема нашої виховної години – «Палити чи не палити?».
Життя дається лише один раз. Яким воно буде, залежить лише від вас. Довгим чи коротким, щасливим чи ні. А щоб зрозуміти, замислитися над сенсом життя послухайте притчу.
Притча.   «Шматочок глини»
Коли Бог зліпив людину з глини,у нього залишився невикористаний шматочок.
-  Що ще зліпити тобі? – запитав Бог у людини.
-  Зліпи мені щастя, - попросила та.
Нічого не відповів Бог, лише поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.
Як ви гадаєте, для чого Бог зробив саме так?
(роздуми учнів)
Вчитель:  У вас відразу може виникнути запитання: як тютюн може вплинути на життя? Хіба може цигарка стати на заваді щастю? Не поспішайте з висновками. Дати відповідь на ці запитання ми з вами зможемо після нашої виховної години «Палити чи не палити?». І допоможуть нам у цьому однокласники. Отже, розпочнемо.
(Перегляд фільму)

1-й учень. Тютюн родом з Америки, 12 жовтня 1492 р. матрос Родріго Тріана з
корабля «Піанта» флотилії Христофора Колумба вигукнув: «Попереду земля!». Спочатку Колумб уважав, що перед ними східний берег казкової Індії. Насправді це був один з Багамських островів, якому Колумб дав назву Сан-Сальвадор.
Серед подарунків, що їх піднесли острів’яни Колумбові, було сушене листя, згорнене в трубочку, яке вони курили.

2-й учень. У пошуках золота Колумб поплив далі і 28 жовтня 1492 р. зійшов на берег Куби. Місцеві жителі зустріли прибулих з травою для куріння, яку вони називали «сигаро». Матроси Колумба були першими європейцями, які навчилися палити від острів’ян. Згодом насіння тютюну було завезено до Іспанії, а потім і до всіх куточків земної кулі.

Вчитель:  Що ж відбувається в організмі, що він так реагує на тютюн? Які складові частини зумовлюють різні реакції серцево-судинної, нервової системи, органів травлення, органів дихальної системи?

3-й учень. Нікотин – одна з найнебезпечніших отрут  рослинного походження. Птахи гинуть, якщо до їх дзьоба всього лише піднести скляну паличку, змочену нікотином. Кролик гине від ¼ краплі нікотину, собака – від ½ краплі.  Для людини смертельна доза нікотину складає від 50до 100 міліграмів, або 2-3 краплі. Саме така доза надходить щодня в кров після викурювання 20-25 сигарет (в одній сигареті міститься приблизно 6-8 міліграмів нікотину, з яких 3-4 міліграми потрапляють у кров).

4-й учень. Нікотин включається в процеси обміну, що відбуваються в організмі людини, і стає необхідним. Діти, що живуть у накурених приміщеннях, частіше і більш страждають захворюваннями органів дихання. У дітей батьків, що палять, протягом першого року життя збільшується частота бронхітів і пневмонії, підвищується ризик розвитку серйозних захворювань. Тютюновий дим затримує сонячні ультрафіолетові промені, які важливі для зростаючої дитини, впливає на обмін речовин, погіршує засвоєння цукру і руйнує вітамін С, необхідний дитині в період зростання.

5-й учень. У віці 8-10 років у дитини порушується функція легенів. Унаслідок цього відбувається зменшення здатності використовувати фізичну діяльність, що вимагає витривалості і напруги. Паління впливає на успішність школяра. Число неуспішних зростає в тих класах, де більше учнів палять. Паління школярів уповільнює їх фізичний і психічний розвиток. Стан здоров’я,підірваний палінням, не дозволяє вибрати рід занять до душі, добитися успіху.

                  Отже, паління тютюну чи здоров’я – обирайте самі.
Вчитель:  Як бачимо, куріння супроводжується дуже неприємними відчуттями і навіть патологічними реакціями організму. То чому ж люди починають палити?
                  На це дасть відповідь наша дослідницька сторінка.

1-й учень. На основі статистичних даних 40% дорослого населення – курці. Чому ж люди починають курити?
Перша причина – цікавість (25%).
Друга причина – бажання здаватися дорослим.
Третя причина – наслідування дорослих.
Четверта причина - невідома (просто так).
                  Чи варті ці причини того, щоб з кожною випаленою сигаретою втрачати здоров’я, а значить, працездатність, можливість забезпечити свою майбутню сім’ю, здатність сприймати радощі життя? Чи варто втрачати щастя задля такого сумнівного «задоволення» випалити сигарету?

2-й учень. Часто кажуть, що одна крапля нікотину вбиває коня. Так, якщо говорити точно,то однієї краплі нікотину вистачить, щоб знищіти трьох коней масою до півтони кожний. Така справжня сила нікотинової отрути. Людина витримує величезні дози нікотинової отрути в процесі постійного вживання лише тому, що в окремій цигарці доза нікотину далека від смертельної.

3-й учень. Одного разу було поставлено такий дослід: на тіло курця приклали кілька п’явок. Уранці до першої затяжки з ними нічого не сталося. А тільки-но піддослідний випалив першу цигарку, п’явки відпали від нього в судомах. Не варто також забувати, що організм, що росте, вдвічі чутливіший  до нікотину, ніж дорослий. Для підлітка смертельна доза нікотину складає 50-70 мг(в залежності від маси тіла). Смерть може настати, якщо підліток за одним заходом випалить півпачки цигарок, бо в цілій пачці якраз міститься смертельна доза нікотину для дорослого.
                  Можна з певністю сказати, що кожна нова затяжка скорочує життя людини при наймі на один вдих, а кожна цигарка – на 15 хв.


Вчитель:  А тепер ми спробуємо з’ясувати, чи уважні ви сьогодні.
1.     Бліц-опитування.
Продовжте вислів:
-         Крапля нікотину вбиває … (коня чи муху?)
-         Хто з європейських мандрівників уперше побачив людей, що палять? (Васко де Гама чи Христофор Колумб?)
-         Наскільки хвилин коротшає життя курця після кожної викуреної сигарети? (на 15 хв. чи на 10 хв.).
-         Що вражається в курця перш за все? (судини чи легені)
-         Назвіть хворобу заядлих курців? (Кашель чи бронхіт).
2.     Закінчити вислів.
-         Паління – це частково хвороба і передчасна … (смерть).
-         Палити – здоров’ю … (шкодити).
-         Хто не палить і не п’є, той здоровеньким … (росте).
-         Скоріше кидай палити, щоб зростання не … (припинити).
(Перегляд фільму)
Слово вчителя:  Ваше життя в ваших руках. Сподіваюся, що наша розмова стане
вам у власному виборі добрим порадником, адже ніхто з вас не був
сьогодні байдужим.

          І завершити виховну годину я хочу мудрою притчею.
Притча. «Усе в твоїх руках.»
В одного майстра було дуже багато учнів. Найбільш здібний із них одного разу задумався: «Чи є питання, на яке наш учитель не зможе дати відповідь?»
Він зловив у лузі найкрасивішого метелика і заховав його в долоні. Потім прийшов до майстра і запитав:
- Скажи, учителю, якого метелика – живого чи мертвого тримаю я в долонях? – він був готовий у будь яку мить стиснути їх заради своєї істини.
Не дивлячись на учня,  учитель сказав: «Усе в твоїх руках…»


Немає коментарів:

Дописати коментар